הזמנת כרטיסים (open in new tab)

לקחת בי"ס של מדע

כאן תוכלו למצוא את פירוט התוכניות החינוכיות המיועדות לתלמידי יסודי וחטיבות הביניים שמכון דוידסון מציע דרך מאגר גפ"ן של משרד החינוך.
תלמידי יסודי: יש לבחור סדנה מתוך 2 הסדנאות המוצעות ובנוסף סיור בגן המדע ע"ש קלור.
לתלמידי חט"ב הביקור כולל 2 פעילויות וניתן לבחור מבין כל הפעילויות המוצעות לחט"ב.
התוכניות מאושרות להזמנה באמצעות מערכת גפ״ן (תוכנית 1761).
עלות ביקור לתלמידי יסודי: 1,800 ש"ח לקבוצה (עד 20 משתתפים)
עלות ביקור לתלמידי חט"ב: 2,100 ש"ח לקבוצה (עד 25 משתתפים)
משך הביקור 3-4 שעות.

בחרתם/ן להזמין דרך גפ"ן? לחצו כאן

נושא

נושא

גיל

גיל

סוּג

סוּג

8 פעילויות לכיתות

מעשה בחמישה חושים?

האם ידעתם שבכל רגע נתון המוח שלנו בונה את תמונת העולם שמסביבו באמצעות החושים? זה תהליך שקורה באופן טבעי ולא במודע, עד שאנחנו כמעט לא שמים לב אליו. אבל מה תגידו אם נגלה לכם שמה שאנחנו תופסים בחושים שלנו הוא רק חלק קטן מהמציאות? בסדנה זו נצא יחד למסע מרתק אל עולם החושים! אולי תופתעו לגלות שלנו, בני האדם, יש יותר מחמישה חושים וחלקם פועלים אפילו בלי שנרגיש. במהלך הסדנה נלמד שלבעלי חיים יש חושים שונים (ולעיתים משונים): נסו לדמיין איך נראה העולם דרך עיני הנחש או איך הוא נשמע באוזניו של עטלף. נפגוש גם מכשירים ש"מתרגמים" עבורנו מידע שנמצא מעבר ליכולותינו הטבעיות, וכך, בזכות הטכנולוגיה, גבולות החושים האנושיים מתרחבים ואנחנו יכולים להמשיך לחקור את העולם שסביבנו. הצטרפו אלינו למסע בעקבות עולם החושים המסתורי והמופלא, ואולי תגלו שגם לכם יש כמה חושי על נסתרים! נושאים קשורים מתוכנית הלימודים: מערכות תקשורת בגוף איך הטכנולוגיה עוסקת בפתרון בעיות ובמענה לצרכים אנושיים מהות הטכנולוגיה וקשרי גומלין בין טכנולוגיה לבין מדע.

  • כיתות ד'-ו'
  • מיקום הפעילות: מעבדות גן המדע ע"ש קלור
מחלל ועד…בכלל!

מה משותף לטלפון הסלולרי הקטן שלכם ולמעבורות חלל ענקיות שטסות אל מחוץ לכדור הארץ? התשובה פשוטה יותר ממה שנדמה: טכנולוגיה. מוצרים שמשמשים אותנו בחיי היום יום מבוססים על מגוון טכנולוגיות מתוחכמות ומסקרנות. אבל מהי בעצם טכנולוגיה? מתי ואיפה אנחנו פוגשים אותה? ומה אנחנו מסוגלים לעשות בזכותה? בואו לגלות את התשובות לשאלות האלה ואחרות עם כל הכיתה, בסדנה שתחשוף בפניכם עולמות חדשים של המצאות ופיתוחים, ושבה נפתור חידות ונתמודד עם אתגרים בעזרת טכנולוגיות שונות ומיוחדות. במהלך הסדנה נשגר את עצמנו לחלל החיצון ונגלה כיצד הטכנולוגיה עוזרת לאסטרונאוטים להגיע מכדור הארץ לחלל, איך הם גרים, חיים ומתקיימים בסביבה כל כך מאתגרת, ובעזרת אילו כלים הם חוקרים אותו. לאחר השיוט מחוץ לאטמוספרה נחזור חזרה לקרקע יציבה וניחשף לטכנולוגיות שיועדו תחילה לשימוש בחלל ו"ירדו" אלינו לכדור הארץ לשימוש יום יומי. כמה מהן יפתיעו אתכם בוודאות – בואו לגלות אותן בסדנה! נושאים קשורים מתוכנית הלימודים: מהות הטכנולוגיה וקשרי גומלין בין טכנולוגיה לבין מדע הפתרון הטכנולוגי כנותן מענה לצרכים אנושיים חקר החלל – היבטים טכנולוגיים השפעת הטכנולוגיה על החברה והסביבה מערכת השמש

  • כיתות ד'-ו'
  • מיקום הפעילות: מעבדות גן המדע ע"ש קלור
כאן מותר לגעת: ביקור במוזיאון גן המדע ע"ש קלור

בואו עם כל הכיתה לביקור חווייתי בגן המדע – מוזאון פתוח תחת כיפת השמיים שבו אתם מוזמנים לגעת, לשחק ולהתנסות במוצגים! אם אתם מחפשים פעילות מיוחדת, באוויר הפתוח ובסביבה שתעורר את יצר הסקרנות של התלמידים והתלמידות שלכם – גן המדע הוא המקום עבורכם. זו לא עוד פעילות בכיתה או במעבדה – זו הרפתקה מדעית שתפעיל את כל החושים. הצטרפו אלינו! במהלך הפעילות המודרכת נסייר במתחמי הגן המרהיבים ונגלה יחד את עולמות המדע המופלאים שמוצגים בהם: תנועה, אור, קוד, חומר, חי, ארץ, צומח, מוח, וכמובן מים, המשולבים בכל העולמות ועוברים ביניהם.

  • כיתות ד'-ט'
  • מיקום הפעילות: גן המדע ע"ש קלור
תעלומת המדליף

איך עוזר המדע בפתרון תעלומות בלשיות? מדוע צריך בדיקות דם ושתן בחיי היום יום? וכיצד קובעים סוג דם? בפעילות נפתור תעלומה, שבה הודלף מסמך מסווג ועלינו לאסוף ראיות מ"זירת פשע". יחד נשתתף במשחק תפקידים שבו כל קבוצה תייצג את אחד מהחשודים בביצוע הפשע. כמו כן נבחן יחד את ראיות ה"דם" וה"שתן" שהתגלו בזירה ונבדוק אותן בכמה שיטות ביוכימיות. נלמד בצורה פעילה וחווייתית מהי המשמעות של בדיקות דם ושתן בחיי היום יום ונבין את החשיבות שיש למידע אודות זהות סוג הדם במתן תרומת דם. לבסוף ניצור הקשר רלוונטי למושגים הקשורים למערכות ההפרשה, ההובלה והחיסון. נושאים קשורים מתוכנית הלימודים: מערכות ההפרשה, ההובלה והחיסון

  • כיתות ז'-ט' (הפעילות תתאים לכיתות ז' החל מחודש מרץ)
  • מיקום הפעילות: מעבדות אולם הברווז
יופי של כימיה

איך מחברים בין מים לשמן? מהן תערובות קולואידיות ואיך הן קשורות לקרם ידיים? בפעילות נלמד באופן חווייתי ומעשי על סוגי תערובות ועל חומרים פעילי שטח, ונבין מהם העקרונות המדעיים העומדים מאחורי חיבור בין שמן ומים, והקשר שלהם להכנת תחליב. בנוסף נכין בעצמנו קרם ידיים ריחני ונעים למגע, ובאמצעותו נדון בהשפעות הסביבתיות שעשויות להיגרם בתהליכי ייצור תעשייתיים. נושאים קשורים מתוכנית הלימודים: סוגי תערובות הידרופובי והידרופילי השפעת האדם על הסביבה

  • כיתות ז'-ט' (הפעילות תתאים לכיתות ז' החל מחודש מרץ)
  • מיקום הפעילות: מעבדות אולם הברווז
רוקמים מרקמים

מה היא טכנולוגיית מזון? מהו מרקם בהקשר של מזון? איך אנחנו משנים מרקמים במטבח? וכיצד מאפשר לנו הידע המדעי הקשור לאוכל לתכנן מרקמים חדשים? על שאלות אלו ועוד נענה בפעילות "רוקמים מרקמים", שבה נכיר מרקמים, נחבוץ חמאה ונקציף קצפת. בנוסף נשתמש בנתרן אלגינט ובתמיסת סידן כדי ליצור כדורי מיץ ל-Bubble Tea מדעי! נושאים קשורים מתוכנית הלימודים: מבנה החומר המודל החלקיקי של החומר שינויים בחומר

  • כיתות ז'-ט'
  • שימו לב, בסדנה קיימת עבודה עם מוצרי חלב.
    חלק מהפעילויות במכון דוידסון כוללות חשיפה לאלרגנים, ועלולה להיות מסוכנת למשתתפים עם רגישות. לכן, על משתתפים עם רגישות למוצרי מזון ו/או לאלרגנים אחרים, המגיעים לפעילות במכון, להודיע לצוות לפני ההגעה לפעילות על סוג הרגישות, רמת החומרה שלה, האמצעים הרפואיים הנדרשים כדי לטפל בה וכד', והמכון יעשה כמיטב יכולתו כדי להתאים את הפעילות לרגישות הרלוונטית. יחד עם זאת, מובהר שהאחריות לספק למשתתפים את כל הנדרש להם לשם שמירה על בריאותם חלה על המשתתפים בלבד.
    רשימת אלרגנים וחומרים לפעילות זו: אננס, אפרסק, בוטנים, חלב, מנגו, נתרן אלגינט, סידן לקטט, ענבים.
  • מיקום הפעילות: מתחם המעבדות אולם הברווז

טען עוד 2 פעילויות

 

פעילויות נבחרו

צור פניה